Wanneer wel of geen gebruik maken van maaltijdvervangers?

Zit je erover na te denken om maaltijdvervangers te gaan gebruiken? Mensen gebruiken maaltijdvervangers na het sporten of als zij op dieet zijn of om op gewicht te blijven. Je kan online ontzettend veel informatie vinden over dit onderwerp en de producten. Maar wat zijn maaltijdvervangers nu eigenlijk en zijn ze wel gezond?

Wat is een maaltijdvervanger nu eigenlijk?

Een maaltijdvervanger vervangt een maaltijd. Dit is het korte antwoord op de vraag. Je kan je ontbijt, lunch of het diner vervangen door een maaltijdvervanger. Ook zijn er mensen die bijvoorbeeld twee maaltijden vervangen door een maaltijdvervanger als zij wat sneller willen afvallen. Je moet een bepaald aantal calorieën binnenkrijgen waardoor je gaat afvallen. Op die manier de maaltijdvervangers gebruiken kan handig zijn.

Er zijn ook maaltijdvervangers die juist gericht zijn op het behoud van je gewicht en zijn een alternatief voor als je een keertje geen zin of tijd hebt om een maaltijd te maken of te nuttigen. Je kan ook met maaltijdvervangers al je hoofdmaaltijden vervangen maar die manier van “eten” mag je niet te lang doen. Je kan er namelijk ziek van worden omdat je voedingsstoffen gaat missen. Je moet dus altijd goed opletten of je het juiste percentage aan voedingstoffen binnenkrijgt. 

Zijn maaltijdvervangers gezond?

Een goede maaltijdvervanger is nog niet zo makkelijk te vinden. Er zijn veel van deze producten op de markt die je gezondheid kunnen schaden omdat er de verkeerde voedingsmiddelen in zitten. Je moet er dus op letten de juiste volwaardige maaltijdvervangers te gebruiken want anders krijg je een tekort aan voedingsstoffen en ben je nog verder van huis. Ook zitten er in veel maaltijdvervangers verborgen suikers. Lees dus altijd goed de bijsluiter, of het etiket, van het product. Meer over maaltijdvervangers op TheHealthIssue.nl.

Hou er rekening mee dat er een maximale duur aan een kuur van dieetvoeding zit. Zeker als je daarmee al de maaltijden vervangt. We hebben het dan over de maaltijdshakes. Je mag deze dieetshakes maximaal acht weken gebruiken. Voor de andere shakes kijk je het beste op de verpakking. Daar staat precies op hoe lang je het product mag gebruiken. 

 

Voor http://deslimmestudent.nl – MrChadd.nl

4 tips om beter te studeren

Leren gaat lang niet iedereen even makkelijk af. Voor de ene persoon is het namelijk een leuke bezigheid en voor de ander is het een kwelling. En wanneer iets leuk is dan zal het ook veel beter gaan. Maar er zijn verschillende manieren hoe jij op een slimme manier beter kan studeren. Wij geven je hieronder 4 verschillende tips om direct toe te passen.

Nog veel meer tijd in je planning steken

De planning is werkelijk onmisbaar. Niet voor niets wordt hier bij scholieren en studenten altijd flink op gehamerd. Want wie op tijd begint zal aanzienlijk betere resultaten hebben. Niet alleen heb je meer tijd om te leren, maar ook wanneer je ergens problemen hebt dan weet je precies waar je nog meer tijd in moet steken. Wie op het laatste moment gaat leren zal altijd aan het haasten zijn en daardoor fouten maken. Het plannen moet je wel leren

Wees niet bang om om hulp te vragen

Wij mensen komen verder doordat we samenwerken met anderen. Doe dit ook op school en wanneer je aan het studeren bent. Want waar jij helemaal vast komt te zitten kan iemand anders jou misschien wel heel snel verder helpen. Maak hier dan ook goed gebruik van. Helemaal bij vakken waar de theorie vrij lastig kan zijn, zoals maatschappijleer, is het van belangrijk dat je de juiste hulp krijgt. Daarbij kun je ook kiezen voor huiswerkbegeleiding in maatschappijleer

Er zelf over praten

De beste manier om dingen beter te leren onthouden, maar ze ook beter te begrijpen is door er zelf over te gaan praten. Dit is namelijk een ontzettend goede manier om op een andere manier over iets na te gaan denken. Praat dan ook over onderwerpen die je moeilijk vindt met je familieleden of vrienden. 

Duidelijk leerblokken inplannen en pauzes nemen

Constant leren werkt ook niet het beste. Daarom is het goed om de tijd waarin je wel gaat leren goed in te plannen. Plan ook de pauzes goed in, zodat je gefocust bent wanneer je gaat leren, maar ook tot rust kan komen.